Wednesday, March 2, 2011

MESYUARAT BERSAMA PENGARAH KORPORAT

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera.

Pada pagi ini 2 Mac 2011 (Rabu) jam 9.30 pagi di Bilik Mokara diadakan mesyuarat bersama Pengarah Jabatan Korporat.

Antara keputusan dan arahan yang di tegaskan ialah:

1. Mesyuarat ini adalah kali pertama bagi tahun 2011, sebab perjumpaan sebelum ini iaitu pada Januari 2011 adalah khas untuk membincangkan SKT Jabatan sahaja.
2. Perpustakaan mini sedang dalam proses mengemukakan pelan bangunan dan rekebentuk oleh Jabatan Bangunan.
3. Bahagian PRO diminta membuat program pelancaran kutipan bahan bacaan selepas mesyuarat penuh Ahli Majlis pada bulan April dan setiap MPP adalah sebagai pusat pengumpulannya.
4. Perjumpaan dengan Bahagian-bahagian telah dibuat dan yang belum ialah Bahagian Pentadbiran dan Bahagian Belia dan Sukan.
5. Fuaza diminta sediakan pamplet mengenai Shah Alam untuk di letakkan di kaunter Jabatan sebagai rujukan untuk mencari maklumat mengenai Shah Alam.
6. Teguran mengenai jamuan makan malam MAKSAK, petugas di bahagian VIP hendaklah orang yang senior dan tahu atau kenal DO dan ketua jabatan - jangan berdiri tegak macam tiang ajer atau duduk di bahagian belakang aje. (maknanya jangan letak orang baru bertugas di bahagian PR, macam Nurulke atau yang lain di bahagian VIP).
7. Gelanggang Futsal yang baru diterima oleh Jabatan ialah di Sek. 16, 18 dan 25.
8. Setiap unit minta senaraikan harta alih dan tak alih unit masing-masing dan serahkan kepada Bahagian Pentadbiran untuk tujuan compail.
9. Teguran kepada pengumpul maklumat perancangan strategik supaya dapat menyemak dulu sebelum dipaparkan dalam web, kerana banyak maklumat yang tidak lengkap dan banyak tanda soal ???? . Web ini boleh diasses satu dunia, malu kita nanti.
10. Hairizah diminta mengumpul maklumat mengenai bekalan yang di terima sebelum LO dikeluarkan, kecuali tempahan makanan.
11. Nor Asnani diminta memberi taklimat untuk 'refresh' kepada semua MPP mengenai semua peraturan dan prosedur kewangan kerana maklumat yang disampaikan kepada Ahli Majlis tidak tepat.
12. Shahrulnizam diminta keluarkan surat tunjuk sebab kepada PTO MPP iaitu Rusdi kerana bila di telefon tidak diangkat samada pejabat ataupun telefon bimbit, walaupun panggilan di buat pada jam 10.00 pagi.
13. Ang Leng Kiat MPP Zon 21 buat aduan, PTO ambil duit sewaan dewan tapi duit sewaan tidak dimasukkan dalam akaun MPP.
14.Jaid diminta anjurkan pertandingan boling antara MPP di MITC Melaka, sempena konvensyen MPP di Melaka pada akhir bulan Mac ini.
15. Shahrulnizam diminta dapatkan statistik Ibu tunggal , anak yatim dan miskin di kawasan MBSA.
16. Shahrin diminta ambil gambar kawasan taman/hijau dan buat pemakluman mengenai pembangunan yang dibuat di Shah Alam, kerana masih banyak kawasan hijau dari bangunan yang didirikan.
17. Kenderaan EXORA telah di sumbangkan oleh PROTON untuk kegunaan OKU, Azwa diminta buat 'design' dan paparkan dibahagian badan kenderaan belakang kiri dan kanan sahaja.
18. Hari bertemu Datuk bandar akan dimulai pada 4 Mac 2011 di hadapan kaunter utama dan minta ditambah bilangan khemah. Minum pagi tidak disediakan.
19. Setiap kali majlis atau program yang di buat oleh MBSA, MC yang bertugas hendaklah memaklumkan kepada orang ramai mengenai perkara yang perlu di buat sekiranya berlaku kecemasan -_macam pramugari dalam kapalterbang tu sila gunakan pintu kecemasan di kiri dan kanan anda.. ha..ha..ha.... lawak aje.
20. Aszalee minta sediakan peralatan pameran di Stadium Malawati sempena karnival sambutan 3 tahun pentadbiran kerajaan selangor. Booth MBSA bernombor 1.
21. Jabatan Korporat akan membuka gerai jualan semasa pertandingan memancing GP Selangor di Tasik Kota Kemuning pada 6 Mac ini. keuntungan jualan akan dimasukkan dalam tabung jabatan (Nor Asnani diminta uruskan) petugas diminta digilirkan antara kakitangan.
22. Ustaz Mohammad akan adakan program Young Khalifah pada bulan Jun di yayasan restu sek.10
23. Pegawai yang menghadiri mesyuarat di luar diminta memaklumkan program yang akan di buat kepada bahagian PR untuk tujuan memaparkan makluman tersebut di LED Board Dataran dan Concorde.
24. Bacaan Yasin Jabatan akan diadakan pada 11 Mac 2011 di Bahagian Kebudayaan.
25. Perhimpunan bulana njabatan akan diadakan pada 14 Mac 2011.
26. Majlis santapan DUN di Concorde pada 28 Mac diminta KOMBO MBSA buat persembahan.
27. Earth hour akan di sambut pada 26 Mac, diminta buat makluman ndan buat aktiviti dengan memadamkan lampu selama satu jam pada malam tersebut.
28. Mesyuarat Agong Puspanita yang akan diadakan pada 14 April, MBSA diminta menyediakan kumpulan Koir.
29. Jaid maklumkan Sukan Kerajan Tempatan akan diadakan di Johor Baharu pada 21 Mac untuk acara Bola Sepak dan Ping pong sahaja.
30. Bahagian Sukan minta memaklumkan kepada semua Ahli Majlis mengenai wang peruntukan dari SUK untuk menjalankan program PeBT telah dimasukkan, dan bolehlah membuat tuntutan program.
31. Program MiMBAR akan dilancarkan esok 3/3/2011 di Dewan Taman Pendamar Indah 2, Pelabuhan Klang jam 3.00 petang dan minta sediakan coaster untuk membawa kakitangan Korporat.
32. Setiap Bahagian mestilah ada kakitangan yang di pertanggungjawabkan dalam menjalankan aktiviti 5S. (tempat Jaid dan Ariffin hancus - kemaskan supaya menang tahun depan)
33. KPI dari semua bahagian mestilah dihantar kepada Hairizah pada 5 hb setiap bulan.
34. CCTV akan dilancarkan operasinya di 24 buah kawasan yang telah dikenalpasti pada 3/3/2011.
35. Aktiviti 5S akan diadakan pada setiap jumaat jam 4 hingga 5 petang, diminta semua melibatkan diri.
36. Pemuzik diminta mengangkat sendiri peralatan muzik yang ringan (contohnya stand notes) semasa mengeluarkan peralatan tersebut untuk membuat persembahan di luar studio, manakala peralatan yang besar dan berat bolehlah dibantu oleh pekerja awam bahagian keraian.
37. Nor Hisham diminta sediakan profile semua pekerja awam dan pemandu untuk dibawa semasa perjumpaan dengan Jabatan Khidmat Pengurusan untuk tujuan penambahan kakitangan.
38. Kerajaan Negeri ada menyediakan pemeriksaan secara percuma untuk Mamogram (untuk orang pompuan aje tau, samada ANAK DARA ATAU DAH NIKAH) di pusat pemeriksaan di Kepong. Pengangkutan disediakan sekiranya ada lebih 20 orang peserta.

Mesyuarat ditangguhkan pada jam 12.30 tengahari.

No comments:

Post a Comment